
"Σέβομαι, με σέβομαι" [1]
Οι μαθητές του τμήματος Δ3 του σχολείου μας υλοποίησαν τη φετινή σχολική χρονιά πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο "Σέβομαι, με σέβομαι".
Δείτε παρακάτω ενδεικτικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν και αντίστοιχους παιδαγωγικούς στόχους.
Στόχος Α: Να αναγνωρίσουν τα παιδιά τις δεξιότητες που έχουν, να προσπαθούν να αυτοβελτιώνονται, να δημιουργήσουν θετική εικόνα για τον εαυτό τους.
Δραστηριότητα 1η : Ζωγραφίζουμε πράγματα που μας χαροποιούν και πράγματα που μας θυμώνουν.
Δραστηριότητα 2η: Αναγνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά μας που μας κάνουν διαφορετικούς, φτιάχνουμε την ταυτότητά μας με το δαχτυλικό μας αποτύπωμα.
Δραστηριότητα 3η : Φτιάχνουμε την "Ασπίδα προστασίας του εαυτού μας".
Στόχος Β: Να αναπτύξουν τρόπους συμπεριφοράς που δηλώνουν σεβασμό, να αναγνωρίζουν θετικές μορφές συμπεριφοράς.
Δραστηριότητα 1η: Βλέπουμε εικόνες με συμπεριφορές που δείχνουν σεβασμό και εικόνες με συμπεριφορές που δε δείχνουν σεβασμό, κάθε παιδί διαλέγει μια φωτογραφία και σχολιάζει, προτείνει, μιλά για προσωπικές του εμπειρίες.
Δραστηριότητα 2η : Δίνουμε στα παιδιά υποθετικά σενάρια – διλήμματα με βάση τις προηγούμενες εικόνες, δραματοποιούμε το περιστατικό.
Δραστηριότητα 3η : Κατασκευάζουμε "Το Δέντρο του Σεβασμού", κίτρινα φύλλα με λέξεις που δηλώνουν σεβασμό πάνω στο δέντρο, μπλε φύλλα με λέξεις που δείχνουν έλλειψη σεβασμού πεσμένα κάτω από το δέντρο.
Δραστηριότητα 4η : Παίζουμε το παιχνίδι "Αλλάζουμε Εαυτούς", ανταλλάσουμε μεταξύ μας ρούχα – αντικείμενα, υποδυόμαστε κάποιον συμμαθητή μας, οι υπόλοιποι προσπαθούν να βρουν ποιον υποδυόμαστε κάθε φορά.
Στόχος Γ: Να αναπτύξουν τρόπους συνεργασίας,να γνωρίσουν τι σημαίνει <<διάλογος>> και ποιοι είναι οι <<κανόνες>> του.
Δραστηριότητα 1: Παίζουμε το παιχνίδι "Το΄να χέρι νίβει τ΄άλλο και τα δυο το πρόσωπο", λύνουμε και δένουμε τα κορδόνια μας έχοντας το ένα μας χέρι πιασμένο με έναν συμμαθητή μας, βάζουμε – βγάζουμε τη ζακέτα μας χρησιμοποιώντας το ένα δικό μας χέρι και το άλλο του συμμαθητή μας, κ.τ.λ.
Δραστηριότητα 2η : Διαβάζουμε το παραμύθι " Ο εγωιστής γίγαντας" , συζητάμε.
Στόχος Δ: Να αναπτύξουν θετική, φιλική συμπεριφορά προς το περιβάλλον.
Δραστηριότητα 1η: Ερωτήματα για διάλογο σχετικά με το περιβάλλον και την προστασία του, προβολή βίντεο σχετικό με την ανακύκλωση.
Δραστηριότητα 2η : Κάνουμε ανακύκλωση στην τάξη (Συμμετοχή στα 2 προγράμματα ανακύκλωσης που υλοποιόυνται από το σχολείο_ειδική και γενική) από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ορίζουμε κάθε μήνα έναν μαθητή – υπεύθυνο ανακύκλωσης και έναν βοηθό του, ρίχνουμε τα ανακυκλώσιμα σκουπίδια στον μπλε κάδο.