
Ψηφιακά εργαλεία στην τάξη [2]
Τα ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία είναι χιλιάδες και διακρίνονται με βάση τους εκπαιδευτικούς στόχους τους οποίους πρέπει να καλύψουν. Ο κάθε εκπαιδευτικός θέτει συγκεκριμένα κριτήρια για τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσει ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών.
Πιο συγκεκριμένα, στο σχολείο μας τα ψηφιακά εργαλεία που αξιοποιήθηκαν στα πλαίσια λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου, αλλά και στα πλαίσια του μαθήματος "Εργαστήρια Δεξιοτήτων" στο τμήμα Δ1 είναι:
- Παρακολούθηση webinars - Διαδικτυακα σεμινάρια με σκοπό την ανάδειξη ειδικών ικανοτήτων και καλύτερη επίτευξη συγκεκριμένων στόχων εκ μέρους των μαθητών σε συγκεκριμένα projects.
- Χρήση YouΤube - αναπαράσταση της πραγματικότητας που επιτυγχάνεται πολλές φορές μέσα από τα βίντεο, έδωσε τη δυνατότητα μιας πιο βιωματικής μάθησης. Το YouΤube δεδομένου υου ότι αποτελεί πηγή βίντεο, αποτελεί ένα καλό εργαλείο για την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας.
- Google Search - μηχανή αναζήτησης πληροφοριών. Οι μαθητές μέσα από την αναζήτηση πληροφοριών μέσω της Google Search είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν όσο το δυνατόν περισσότερο στηνορθή καιστοχευμένη αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο και να τις παρουσιάσουν με περισσότερη ασφάλεια και αυτοπεποίθηση μέσω projects στην τάξη.
Η δια ζώσης εμπλοκή των μαθητών με καινοτόμες διδακτικές ψηφιακές διαδικασίες συνέβαλε στον εμπλουτισμό της εμπειρίας των μαθητών στη χρήση αυτών των εργαλείων, στην ανταλλαγή ιδεών, την παροχή περισσότερων μαθησιακών κινήτρων στους μαθητές και τη διαμόρφωση θετικού παιδαγωγικού κλίματος.